Os VI Premios MujerAGRO promoven proxectos que fomenten a igualdade de xénero no rural.



29 de Febreiro de 2024
Mujeres

A oportunidade aproveitouse non só para avaliar as barreiras económicas, sociais e territoriais ás que se enfrontan as mulleres rurais, senón tamén para destacar algúns exemplos de mulleres protagonistas.


  • O proxecto MujerAgro celebrou a sexta edición dos premios, outorgando seis galardóns e un premio especial.
  • Un coloquio con invitados do rural público e privado introduciu a entrega de premios cunha serie de reflexións e unha mostra de modelos femininos.

"¿A paridade inflúe na competitividade dunha entidade?" Esta cuestión foi formulada na mesa de debate dos "VI Premios MujerAGRO" celebrada o pasado 23 de febreiro no Auditorio de Exportación e Investimento ICEX España (Madrid). Estes premios están organizados pola rede Mulleres na Agricultura ( MujerAGRO ) , que recoñece empresas e proxectos que promovan a consecución dunha igualdade real de xénero no rural.

Así, o programa da xornada permitiu desenvolver un debate e extraer importantes conclusións sobre unha realidade que, din, é evidente: o rural, como todos os demais, segue a ser hostil ao desenvolvemento da muller. No panel participaron figuras como María Naranjo Crespo, directora de Industria Alimentaria ICEX España Exportación e Investimento; Carolina Pecharromán de la Cruz, redactora de Igualdade de Informativos de TVE e directora do programa 'Objetivo Igualdad'; María Reyes Maroto Illera, ex conselleira de Industria, Comercio e Turismo 2018-2023; e Val Díez Rodrigálvarez, presidente da Comisión de Igualdade e Diversidade da CEOE.

A oportunidade aproveitouse non só para avaliar as barreiras económicas, sociais e territoriais ás que se enfrontan as mulleres rurais, senón tamén para destacar algúns exemplos de mulleres protagonistas. Reflexionaron sobre a síndrome do impostor que afecta a moitos deles, polo que unha persoa pensa que non merece os logros que está a conseguir.

Premios

Nunha gala conducida pola xornalista Paloma del Río Cañadas, a directora do Instituto da Muller , María Isabel García Sánchez, informou do número de explotacións agrarias de titularidade compartida: 1.257. Ademais, sinalou que as mulleres só representan o 28% das socias das cooperativas agrarias e só o 9% dos membros das xuntas de goberno.

Tras o acto de clausura a cargo de Begoña García Bernal, secretaria de Estado de Agricultura e Alimentación do Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación , fíxose a entrega dos premios. Estes foron premiados a varias persoas en diferentes categorías:

  1. Muller – Marta Martín Abad

O gañador é o fundador e xerente de “Entrecabritos” , unha plataforma de venda en liña de cabras asadas. O xurado definiuna como unha "heroína moderna" dentro dunha actividade en decadencia e masculinizada como é a gandería extensiva.

  1. Emprendemento – Jacoba González Gómez

A directora de ITEAF Sevilla creou un modelo que anima ás mulleres a gañar presenza e relevancia en tempos de resistencia nunha empresa que inspecciona fitosanitarios, rodeada do mundo predominantemente masculino da enxeñaría agrícola.

  1. Empresa BIOSER

Esta empresa, dirixida por Núria Fuster , conseguiu competir coas multinacionais do mundo da seguridade alimentaria con foco no capital humano e na mellora das condicións persoais e laborais do equipo.

  1. Home – Enrique de los Ríos Porras

Como se comentou na discusión, é fundamental que os homes se impliquen na consecución da igualdade de xénero. Así, este galardón recoñeceu á directora xeral da exportadora hortícola UNICA , figura valorada do sector con presenza en organismos de igualdade e que promoveu os dereitos das mulleres.

  1. Xuvenil – Inés Jul López

O galardón foi para esta gandeira lucense de 34 anos, que inclúe a perspectiva de xénero nas súas actividades como responsable da Ganadería Currás Xia . O seu modelo céntrase nas cooperativas, o benestar animal e a propiedade feminina da explotación.

  1. Food Tech – Estudo sobre 'Biotecnoloxías reprodutivas como a fertilización in vitro en animais'

Trátase dun proxecto de investigación asinado por unha maioría de mulleres, liderado pola veterinaria e doutora en Enxeñería Agrícola Josefa Soler Valls .

Ademais, este ano concedeuse un recoñecemento especial á “Internacionalización” a Rosa Vañó Cañadas , socia fundadora e directora comercial e de mercadotecnia da empresa de aceite de oliva Castillo de Canena .

O proxecto MujerAGRO está promovido por Siete Agromarketing e Comercio electrónico agrícola .