Europako Batzordeak ingurumen-hondamendien egoeretan NPBren erabilera zehazten du


PAC y excepcionalidades climáticas

04 de Uztaila de 2024
Dinamización rural
Cambio climático y gestión de recursos naturales

Ezinbesteko kasuaren interpretazio berriak estatu kideak kasuan-kasuan ebaluatzeko beharratik salbuesten ditu. Dena den, arau honen interpretazio berriak eremu batean kokatutako nekazari guztiak ezinbesteko gertaeren eraginpean daudela uste izateko baldintzak ere barne hartzen ditu.


  • Europako Batzordearen komunikazio berri batek nekazaritza sektorea salbuesten du ingurumen-hondamendietan NPBren salbuespenezko inguruabarrak eta ezinbesteko kasuak erabiltzean prozedura burokratikoetatik.
  • "Ezinbesteko arrazoi" kontzeptuaren aplikazio berriak hondamendi naturalengatik mugatutako eremu batean lan egiten duten nekazari guztiak salbuespen honen barruan sartzea ahalbidetzen du eta eskaera zehatzak egitetik salbuesten ditu.
  • Estatu kideek eremu horiek satelite bidez mugatu ahal izango dituzte eta kasu bakoitza banan-banan ebaluatu beharrik gabe.

Europar Batasuneko (EB) nekazariei epe luzera administrazio-zama murrizteko, NPBren sinplifikazio-neurri berriak ezartzen ari dira. Oraingo honetan, Europako Batzordeak (EB) komunikazio bat argitaratu du "ezinbesteko kasuen" eta EBko nekazaritza sektorearentzako salbuespenezko inguruabarren" erabilera argitzeko, aurreikusi gabeko eta muturreko eguraldi gertakarien kasuan. Argipenaren helburua Nekazaritza Politika Bateratuaren ( NPB ) eraginpean dauden nekazariei ziurtasuna ematea da , xedapen hau Batasun osoan administrazio nazionalek modu uniformean aplikatzen dutela bermatuz.

Ezinbesteko kasuen kontzeptuak aukera ematen die beren kontrolpetik kanpo dauden aparteko gertakarien (adibidez, lehorte larriak edo uholdeak) ondorioz NPBren eskakizun guztiak bete ezin izan dituzten nekazariei NPBren laguntza mantentzeko. Kontzeptu honen aplikazioa estatu kideek erabakitzen dute lurrean lortutako ebidentzian eta EBko nekazaritza-zuzenbidearen argitan. Orain arte, ezinbesteko kasuen erabileraren salbuespenezko izaera modu murriztailean aplikatzen zen, oro har, kasuan kasuko azterketa eginez, eta kasuz kasu ebaluatuz.

Hala ere, EBren komunikazio berriarekin, "ezinbesteko arrazoia" kontzeptua aplika dakieke muturreko gertakari meteorologikoen ondoriozko hondamendi natural larri eta aurreikusi ezinek eragindako eremu batean lan egiten duten nekazari guztiei. Horrek esan nahi du kaltetutako eremuko nekazariek ez dutela banakako eskaerarik bete beharko edo ezinbesteko baldintzak betetzen direla frogatu beharko, eta horrek langileen administrazio-zama murrizten du eta Estatuari sor daitezkeen edozein gorabeherari azkarrago erantzuteko aukera ematen dio.

Salbuespena eta presuntzioa

Ezinbesteko kasuaren interpretazio berriak estatu kideak kasuz kasuko ebaluazio bat egin beharretik salbuesten ditu. Hala ere, araudi honen interpretazio berriak baldintzak ere barne hartzen ditu eremu batean kokatutako nekazari guztiak ezinbesteko gertaeren eraginpean daudela presuntzioa ahalbidetzeko.

Klimarekin lotutako hondamendi-eremua mugatzeko, estatu kideek satelite bidezko datuak erabil ditzakete kaltetutako eremu osoarentzat, eremu horretan kokatutako ustiategi bakoitzerako informazio espezifikorik eskatu gabe. Ezinbesteko kausak zehazteko, administrazio nazionalek informazio gehigarria ere erabil dezakete, hala nola malda mota, lurzorua edo landatutako laboreak, kaltetutako populazio osoa definitzeko, banakako ikuskapenen beharrik gabe. Hori baliagarria litzateke izozteen kasuetarako, baliteke labore guztiei berdin ez eragitea, edo eurite uholdeetarako, malden eta lur motaren arabera eragin bat edo beste izan baitezakete.

Batzordeak bideak ezartzen ditu estatu kideek beharrezkoa denean orientazio juridikoa jaso dezaten.

Testuingurua

Urte hasieran eta Europa mailan nekazaritza sektoreak egindako hainbat erakustaldiren ondoren, EBk bere lehen sinplifikazio neurriak aurkeztu zituen EBko nekazarien administrazio-zama behin betiko murrizteko. Azkenik, martxoaren 15ean, Nekazaritza Politika Bateratuaren berrikuspen zehatz bat egiteko proposamena aurkeztu zuen , eta maiatzaren 25ean sartu zen indarrean, Europako Kontseiluak eta Parlamentuak onartu ondoren.